woensdag 15 september 2010

Het schijnt goed te werken.

Foto: Paulina Szatanska


Ik ben aardig op weg. De mond in een vriendelijke glimlach. Het gaat goed! Mooi weer vandaag! En ’t is ook weer mooi geweest, voor vandaag. Biertje erbij, even in het zonnetje. Thuis? Mwah.. komt allemaal goed joh! Je kunt het slechter treffen. Fantastisch feest gemist gisteren, hoorde ik. Maar ik heb een geweldig boek gelezen. Laatst die film nog gezien? Geweldig!! Die soundtrack man!.. wéérgaloos artiest, hoe hij zijn gitaar bespeelt, .. fenomenaal!

Afgelopen weekend?.. oh ja, hééél tof festival. Waanzinnige dingen daar! Heb je die installatie gezien aan de overkant. Wow!... fantastisch hè!? Ik hoorde laatst dat de kunstenaar pas op 70 jarige leeftijd is ontdekt. Ja, ongelooflijk! In die tijd hadden ze geen oog voor dat soort kunst. Niet te geloven, .. het is zóó goed! Hij heeft ook een fantastische kijk op de samenleving. Vorig jaar was ik erbij, bij die expositie. .. nou, dat had zo’n enorme impact!! Zó, dan weet je waar je het over hebt hoor, als je zóiets kunt maken....

....

Soms is het ook gewoon k*t! Maar daar houden we niet van. Liever in superlatieven de loftrompet steken over hen die succesvol lijken, ... tussendoor een grapje maken  ... , dan in alle bescheidenheid je eigen dag onder de loep nemen.
Dat steekt minder. En het houdt de schijn een beetje op. Eén en al positiviteit.
Als je dan jezelf hoort praten, dan lijkt het goed met je te gaan.
... Oh schone schijn ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten